wtorek, 14 marca 2017

Kuleczki a la Rafaello

Robiłam Rafaello z fasoli białej, które niezbyt przypadło mi do gustu. Babeczki fasolowe, ciasto  owszem. W kuleczkach z fasoli brakowało mi tego smaku kokosa.
Smak tych kuleczek bardzo mocno przypomina Rafaello, chrupiący migdał w środku i wiórki kokosowe - mniam!
Jedyne czego mi brakuje to tego elementu chrupkości jak w tradycyjnym Rafaello. Robiąc takie kuleczki w domu przede wszystkim jemy NIECO zdrowiej(nieco ze względu na białą czekoladę -  jej alternatywą może być biała czekolada z białka o smaku białej czekolady ) a przede wszystkim TANIEJ.
 Na pewno goście byliby zachwyceni Rafaello w nowej odsłonie, tym bardziej, że zostało wykonane przez nas samych. :)

Składniki:
90 g wiórków kokosowych (50 do masy 40 do obtoczenia)
90 g czekolady białej
7 obranych migdałów
1 łyżeczka oleju kokosowego ( opcjonalnie )

Sposób przygotowania

1.50 g wiórków kokosowych z łyżeczką oleju blendujemy na gładką masę. Można dodać trochę wody (ok. 1-2 łyżeczek).
2.Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Cały czas mieszając, by nie było grudek. Dodajemy do masy kokosowej. Mieszamy i formujemy kulki. Wkładamy do środka migdał i obtaczamy w wiórkach kokosowych. Chłodzimy w lodówce ok. 1 godzinę. Najlepsze są na drugi dzień. :)


Z tych proporcji wyszło mi 7 większych kulek.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz