poniedziałek, 13 marca 2017

Kuleczki chałwowe

Nie znam osoby, która nie lubi chałwy. Bardzo dużo osób opowiada mi o dawnym smaku chałwy, który nie dorównuje tym kupnym. Postanowiłam zrobić domową chałwę, prostą w wykonaniu. :)

Składniki:
100g sezamu przed zmieleniem
2 łyżeczki miodu

Sposób przygotowania:

1.Sezam mielimy w młynku do kawy lub blenderem. Można opcjonalnie podlać 1 łyżeczką do dwóch wody. Dodajemy 2 łyżeczki miodu. Kiedy masa będzie jednolita a ziarenka sezamu rozdrobnione formujemy kuleczki lub małe batony. Wkładamy do lodówki na godzinę. Po godzinie są gotowe do spożycia. Przechowujemy w lodówce.






2 komentarze:

  1. Ciekawy deser :) Muszę zrobić dla mnie i taty bo uwielbiamy zajadać się chałwą więc napewno nam przypadnie do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło. Jestem ciekawa, jak Tobie wyjdzie ten przepis. :) Może uda Ci się przesłać zdjęcie? Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń