czwartek, 17 listopada 2016

Błyskawiczna szarlotka z lodami bakaliowymi

Listopad.. Czy tylko mi w nim opadają siły i chęci na cokolwiek? Jest to dla mnie miesiąc najbardziej ubogi w energię, zapał i ochotę na cokolwiek. Wtedy właśnie dopada mnie jesienna chandra. Też tak macie? Na szczęście znalazłam lek na swoje smutki.  Uwielbiam zapach pieczonych jabłek z cynamonem. Szarlotkę także. Nie zawsze jednak mam dużo czasu, aby poświęcić go na wypieki..
Dlatego też przekazuję przepis na błyskawiczną szarlotkę. :) Do tego lody i jesienna chandra odchodzi w zapomnienie. 

Jest to także świetna opcja, gdy nie mamy w domu nic słodkiego, a goście, których chcemy czymś zaskoczyć będą lada chwila. 

Składniki: 
2 paczki herbatników 
Kostka masła + kawałeczek do smażenia jabłek 
3 łyżki cukru pudru
6 dużych jabłek 
5 łyżek cukru
Cynamon wg uznania


Sposób przygotowania: 

1. Herbatniki rozdrabniamy w misce na miał
2. Rozpuszczamy kostkę masła, dodajemy cukier puder. Mieszamy do rozpuszczenia cukru. Odstawiamy do wystygnięcia.3.Obieramy jabłka i usuwamy gniazda nasienne. Ścieramy na tarce. Smażymy na maśle z cukrem i cynamonem i dusimy do miękkości.
4. Ostygnięte masło dodajemy do rozdrobnionych herbatników i mieszamy. Dzielimy na dwie części l. Drugą część wkładamy do zamrażarki. Wysmarowaną blachę masłem i posypaną bułka tarta wykładamy przygotowaną masę. Przyklepujemy dłońmi i rozsuwamy na boki. Można użyć szklanki. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 15 minut. Do przyrumienienia.
5. 
Po 15 minutach wyciągamy spod i wykładamy to masą jabłeczną. Posypujemy masą z 
herbatników z zamrażalnika. Wkładamy do piekarnika na 10 minut.

Świetnie smakuje na ciepło z lodami w moim przypadku bakaliowymi. 
Można posypać cukrem pudrem.

Pozdrawiam cieplutko! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz